Pesanan Penaja

Friday 23 September 2011

"Air Mata untuk Si dia"


Bubur Lambok. Bubur sinonim dengan ramadhan. Aku teringat Allahyarham Ayahendaku bila menjamah bubur yang enak ini. Sejak kecil aku telah dibudayakan dengannya. Setiap kali Ramadhan aku pasti akan mendapatkannya..bermula dari masjid kampungku sehinggalah ke Masjid Taman Bukit Tiram berhampiran rumah Ibuku ketika berhijrah ke Taman Puteri Wangsa. Bila tinggal di JB aku mendapatkannya di Masjid BBU. Sanggup berbaris. Mungkin kerana kewujudannya telah menjadi sebati dengan diriku maka aku merasa amat ralat apabila gagal mendapatkannya....percaya tak aku pernah menitiskan air mata kerana gagal mendapatkannya dari RTM dan Masjid BBU setelah bekejar ke tempat berkenaan ketika aku merasa rindu betul dengannya...

No comments:

Post a Comment

Anda digalakkan bertukar-tukar pandangan mengenai subjek dalam perbincangan. Sila kemukakan pandangan anda dengan bahasa yang santun.

Important Messages